အကီကာဟ္ နဲ႕ ပတ္သက္ျပီး လာေမးသူေတြ မ်ားလာလို့ ေရးတင္ေပးလိုက္တာပါ။
အကီကာဟ္ ရဲ႕ အဓိပၸါယ္က ဖ်က္ေတာက္ျခင္း လို့ရပါတယ္။ အကီကာဟ္ လို့ နာမည္ထားျခင္းရဲ႕အေႀကာင္းခံ ၂ ခုရွိတယ္။
( ၁) အကီကာဟ္ မွာ ကေလး ရဲ႕ ဆံပင္ ဖ်က္ပါတယ္။
( ၂) သားေကာင္ ရဲ႕ လယ္ေႀကာဖ်က္ျပီးေသြးစီးပါတယ္။
ရွရီအသ္ အရ အကီကာဟ္ ဆိုတာက ကေလးေမႊးျပီး ၇ ရက္ေျမွာက္္ေန့မွာ ကေလးဘက္ကေန သားေကာင္ လုပ္ျခင္းကိုေခါ ္တယ္။( ႀကည့္ ။ဗဒါေအအြတ္စြနာေအ့အ္ က်မ္း ၄/၂၀၄)
အကီကာဟ္ လုပ္ျခင္းရဲ႕ ေရႊဥာဏ္ေတာ္က ကေလးက အလာဟ္ရွင့္ဘက္က ခ်ီးျမွင့္ေသာ ႀကီးမားတဲ႕ နယ္အ္မသ္ စည္းစိမ္ ျဖစ္တယ္။ ဒါေႀကာင့္ အကီကာဟ္ လုပ္ျပီး အလာဟ္ရွင့္ကို ေက်းဇူးတင္ျခင္းျဖစ္တယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က အကီကာဟ္ လုပ္ျခင္းျဖင့္ ကေလး ဟာ ဘယ္သူ ဘယ္သူ႕ သားျဖစ္ေႀကာင္း အမ်ားသိျပီး မ်ိဳးဆက္ အတည္ျဖစ္ေႀကာ္ႀကားမႈလဲ ျဖစ္ေစတယ္။
အကီကာဟ္ ရဲ႕ အမိန့္ က
အလ္လာမဟ္ ေအဗ္ေန့ ဟဇမ္/ေအမာမ္ အဗူဟနီဖာဟ္ ရဲ႕ ေက်ာ္ႀကားမႈ အဆိုအရ အကီကာဟ္ ဟာ မိုဗာဟ္ လုပ္ပိုင္တယ္။ ဝါဂ်စ္ဗ္ စြႏၷသ္ မဟုတ္ဘူး။( ႀကည့္။ ေအာင္ဂ်ဇြလ္ မစာေလ့က္ ၁၀/၁၂၇)
ပညာရွင္ ဒါဝူးဒ္ ဇြာေဟရီး ရဲ႕ အဆိုအရ အကီကာဟ္ လုပ္ဖို့ ဝါဂ်စ္ဗ္ ျဖစ္တယ္။ (ႀကည့္။ ေဖ့က္ဟြတ္စြႏၷဟ္ ၂/၄၀)
ပညာရွင္အမ်ားစုရဲ႕ ေထာက္ထားထားတဲ႕အဆိုအရ အကီကာဟ္လုပ္ျခင္းက စြႏၷသ္ ျဖစ္တယ္။ ဒီအဆို က ဆြဟီးဟ္ ေခါ ္မွန္ကန္တဲ႕အဆိုျဖစ္တယ္။ ဟနဖီ ပညာရွင္ အခ်ိဳ႕ ပမာ အဗ္ဒြလ္ ဟိုင့္ ဖရမ္ဂီ အစရွိသည္ တို့ လဲ ဒီအဆိုကို လက္ခံက်င့္သံုးခဲ႕တယ္။ (ႀကည့္။ အသ္သအ္လီးကြလ္ မြမ္ဂ်စ္ဒ္ ရွရဟ္ မိုအသြဟ္ ေအမာမ္ မာေလ့က္ ၂/ ၂၀၇)
အကီကာဟ္ ဘယ္ေတာ့လုပ္မလဲ????
အကီကာဟ္ ကေလးေမြးျပီး ၇ ရက္ေျမွာက္လုပ္ျခင္းဟာ စြႏၷသ္ လမ္းစဥ္ျဖစ္တယ္။
( ႀကည့္။ အလ္ မဂ်္မူးအ္က်မ္း ၈/၂၄၇)
အကယ္၍ ၇ ရက္မတိုင္မီ အရင္ အကီကာဟ္ လုပ္လိုက္လ်ွင္လဲ ပိုင္သြားမည္ ျပသနာမရွိေပ။( ႀကည့္။ အလ္မဂ်မူးအ္ က်မ္း ၈/၂၄၇)
ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ဆြ ဟဇရသ္ ဟစန္ နဲ႕ ဟဇရသ္ ဟူစိုင္း ရေသြ႕ ရဲ႕ အကီကာဟ္ ကို ၇ ရက္ေျမွာက္မွာလုပ္ေပးခဲ႕တယ္။( ႀကည့္။ အလ္မဂ်မူးအ္ က်မ္း ၈/၂၄၇)
ဟဇရသ္ စမိုရားဟ္ ရေသြ႕ ရဲ႕ ဟဒီးဆ္ မွာလဲ အကီကာဟ္ ၇ ရက္ေျမွာက္ မွာလုပ္ျခင္းလာရွိတယ္။( ႀကည့္။ အလ္မိုဂႏၷာက်မ္း ၁၁/၁၂၁)
မွန္ကန္ေသာအဆိုအရ ဘယ္ေန့မွာေမြးဖြားလဲ အဲ႕ဒီေန့ကိုလဲ တစ္ရက္အျဖစ္ ထည့္ရည္တြက္မယ္။( ႀကည့္။ အလ္မဂ်မူးအ္က်မ္း ၈/၂၄၇)
အကယ္ဤ ၇ ရက္ေျမွာက္ မွာ အကီကာဟ္ မလုပ္ျဖစ္လိုက္ဘူးဆိုရင္ ၁၄ ေျမာမွာ လုပ္လို့ရတယ္။ ဒီအမိန့္ မြတ္စ္သဟဗ္ အမိန့္ျဖစ္သြားမယ္။ အဲ႕လိုပဲ ၁၄ ရက္ေျမွာက္ေန့မွာလဲ မလုပ္ျဖစ္လိုက္ရင္ ၂၁ ရက္ေျမွာက္မွာ လုပ္လိုက္ ရတယ္။ အဲ႔လိုပဲအလုပ္ျဖစ္လိုက္ဘူးဆိုရင္ အစဥ္ေျပ တဲ႕ ေန့လုပ္လိုက္ ပိုင္သြားတယ္။ ႀကည့္ ေဖ့က္ဟြတ္ စြႏၷဟ္ ၂/၃၁
ေယာက္က်ားေလး နဲ႕ မိန္းခေလး ရဲ႕ အကီကာဟ္ မွာ ကြဲျပားမႈက…………
ကိုယ္ေတာ္ျမတ္(ဆြ)အမိန့္ရွိတယ္။ ေယာက္က်ားေလးရဲ႕အကီကာဟ္မွာဆိတ္နွစ္ေကာင္။မိန္းခေလး ရဲ႕အကီကာဟ္မွာဆိတ္တစ္ေကာင္လုပ္ပါ။
သိရတာက မိန္းခေလး အတြက္လဲ အကီကာဟ္ ရွိပါတယ္။သို့ေသာ္ မိန္းခေလးေမြးဖြားမႈ မွာ ၁ ေကာင္လုပ္ရမယ္။ ေယာက္က်ားေလးအတြက္ ၂ ေကာင္လုပ္ရမယ္။ ဆိုတာ (အဖ္ဇြပ္လ္) ေခါ ္မြန္ျမတ္ မႈ ေပါ ္အေျခခံတယ္။ မိမိတက္နိုင္တဲ႕ အေပါ ္ေပါ့။
( ႀကည့္။ ဖသ္ဟြတ္လ္ ကဒီးရ္ က်မ္း ၆/၁၁၂)
ေယာက္က်ားေလး မွာ တစ္ေကာင္လုပ္ျခင္းကလဲ သံသယ မရွိ အကီကာဟ္ အထေျမွာက္ပါတယ္။ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ဆြ မိမိေျမးေတာ္နွစ္ပါးကို တစ္ေကာင္စီသာလုပ္ေပးခဲ႕တယ္။(ႀကည့္။ အဗူဒါဝူးဒ္က်မ္း ေကသာဗြတ္ ဒြဟာယာ)
အကီကာဟ္ လုပ္တဲ႕သားေကာင္ နဲ႕ပတ္သက္ျပီးအိုလမာအားလံုးညီညႊတ္စြာအမိန့္ရွိတယ္။ ဘယ္သားေကာင္ကို ကုရ္ဘာနီ လုပ္ဖို့ပိုင္ လဲ အဲ႕ဒီသားေကာင္ကို အကီကာဟ္ လုပ္ဖို့ပိုင္တယ္။( ႀကည့္။ အလ္မိုဂႏၷာက်မ္း ၁၁/၁၂၄)
ဤအထိ written by-Abu Onaiyeis ေရးသားထားသည္။
ျဖည့္ဆြက္ခ်က္...
တင္ျပသူ- ေမာ္လာနာ ရွားဟ္ဗုခါရီ (ရန္ကုန္တကၠသိုလ္)၊ စီစဥ္သူ - ဟာဖိဇ္ မုဟမၼဒ္ ရဖီ(ပုသိမ္)
အကီကဟ္ ဆုိင္ရာ ဖသ္၀ါ(ဓမၼသတ္) အေမး၊ အေျဖမ်ား
အကီကဟ္၏ေလးနက္မႈ
ေမး - အစၥလာမ္သာသနာ၌ အကီကဟ္ျပဳျခင္းမွာ မည္သည့္ အဆင့္ရွိပါသနည္း? အကယ္၍ လူတစ္ဦးသည္ အကီကဟ္ မျပဳပဲကြယ္လြန္သြားပါက တရားေတာ္၌ အမိန္႔မည္သို႔ရွိပါသနည္း?
ေျဖ - အကီကဟ္ျပဳျခင္းစြႏၷသ္ျဖစ္သည္။ တတ္စြမ္းနိုင္ပါက မုခ် ျပဳသင့္သည္။ မျပဳပါက အျပစ္မထိုက္ပါ။ အကီကဟ္၏ ဆဝါးဗ္ ကုသိုလ္မရနိုင္ရုံသာရွိမည္။
အကီကဟ္ျပဳျခင္း စြႏၷသ္လား / ဝါဂ်ိဗ္လား
ေမး - ကေလးေမြးဖြားျပီးေနာက္ ကေလးအတြက္အကီကဟ္ ျပဳျခင္းစြႏၷသ္ ျဖစ္ပါသလား (သို႕) ဝါဂ်ီဗ္ျဖစ္ပါသလား?
ေျဖ - အကီကဟ္ျပဳျခင္း စြႏၷသ္ျဖစ္သည္။ သိ္ု႕ရာတြင္ သတ္မွတ္ရက္မွာ ကေလးေမြးဖြားျပီး ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ေသာေန႔ (သို႕) (၁၄)ရက္ေျမာက္ေသာေန႕ (သို႕) (၂၁) ရက္ေျမာက္ေသာေန႕မ်ား၌သာျဖစ္ျပီး ထိုရက္မ်ားေနာက္မွျပဳေသာ အကီကဟ္မွာ နဖိလ္အဆင့္သာျဖစ္သြားမည္။
အရြယ္ေရာက္ျပီးေသာအမ်ိဳးသား၊အမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္အကီကဟ္ျပဳရန္အေရးႀကီး/မႀကီး၊ဆံပင္ရိတ္ရန္အေရးႀကီး/မၾကီး
ေမး - အကီကဟ္အားမည္သည့္အသက္အရြယ္အထိျပဳနိုင္ပါသနည္း?အရြယ္ေရာက္ျပီးေသာ အမ်ိဳးသား၊အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ မိမိတို႔အကီကဟ္အား မိမိတို႕ေငြေႀကးျဖင့္ျပဳနိုင္ပါသလား(သိုု႕) မိဘမ်ားကသာ ျပဳေပးနိုင္ပါသလား? အမ်ိဳးသမီးႀကီးမ်ား(သို႕)အရြယ္ေရာက္ျပီးေသာအမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ အကီကဟ္ျပဳရာတြင္ ဆံပင္ရိတ္ရပါမည္လား? ဆံပင္မရိတ္ရပါက မည္မွွ်ခန္႔ညွပ္ရပါသနည္း? မည္သည့္ပုံစံျဖင့္ညွပ္ရပါသနည္း?
ေျဖ - အကီကဟ္ျပဳျခင္းစြႏၷသ္ျဖစ္သည္။အကီကဟ္ျပဳျခင္းျဖင့္ ကေလးေပၚက်ေရာက္လာနိုင္သည္႕ေဘးဘယာမ်ား ကင္းေဝးေစသည္။ အကီကာဟ္၏ စြႏၷသ္ပုံစံမွာ ေမြးဖြားျပီးခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ေန႔၌ ကေလးအားဆံပင္ရိတ္လို္က္ျပီး ထိုဆံပင္မ်ားအေလးခ်ိန္ႏွင့္အညီ ေငြသားဆြဒ္ကဟ္ျပဳလုပ္လွဴဒါန္းလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။သားေယာက်ာ္းေလး အတြက္ဆိတ္ႏွစ္ေကာင္ႏွင့္ သမီးမိန္းကေလးအတြက္ ဆိတ္တစ္ေကာင္အကီကဟ္ျပဳရမည္။ ထိုေန႕၌ပင္ ကေလးအားအမည္ေပးနိုင္သည္။ အကယ္၍ ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ေန႔၌ အကီကဟ္မျပဳနိုင္ပါက ေနာက္ပိုင္းတြင္လည္း ျပဳနိုင္သည္။ သို႕ေသာ္ေနာက္ပိုင္းမွျပဳျခင္းျဖင့္ စြႏၷသ္အကီကဟ္၏အဆင့္မရွိေတာ့ဟု ဖိကဟ္ပညာရွင္ႀကီးမ်ား၏ အဆိုရွိသည္။ အသက္အရြယ္ႀကီးေသာ အမ်ိဳးသား၊အမ်ိဳးသမီးမ်ားအဖို႕ မိမိတို႕အတြက္ အကီကဟ္ျပဳရန္ အေရးမႀကီးပါ။ အကီကဟ္တြင္ဆံပင္ရိတ္ျခင္းလဲ မျပဳအပ္ပါ။
အကီကဟ္တြင္သားေကာင္ဝယ္မည့္ေငြအား ဆြဒ္ကဟ္ေပးလိုက္ျခင္းျဖင့္ အကီကဟ္တာဝန္ ေက်/ မေက်
ေမး - ကေလး၏အကီကဟ္အတြက္ သားေကာင္ဝယ္မည့္ေငြအား လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္ေပၚေနသူ ဆင္းရဲသားတစ္ဦးကို ေပးလိုက္ပါက အကီကဟ္၏စြႏၷသ္တာဝန္ေက်သြားပါသလား?
ေျဖ - ထိုသို႕ျပဳျခင္းျဖင့္ အကီကဟ္၏စြႏၷသ္တာဝန္မေက်ပါ ဆြဒ္ကဟ္ေပးျခင္းႏွင့္ ေဆြမ်ိဳးအဆက္အသြယ္ထားျခင္း၏ ဆဝါးဗ္ကုသိုလ္္ရရွိမည္။
မိခင္၏လစာျဖင့္အကီကာဟ္ျပဳေပးျခင္း ပိုင္ / မပိုုင္
ေမး - မိခင္ဖခင္ႏွစ္ဦးလုုံးမွာ အလုပ္လုပ္ႀကသူမ်ားျဖစ္ျပီး ဖခင္၏လစာျဖင့္ အိမ္၏လိုအပ္ခ်က္အားလုံးအတြက္သူဲးစြဲျပီး မိခင္၏လစာအား အပိုေငအျဖစ္စုေဆာင္းထားရွိပါသည္။ မိခင္သည္ထိုစုေဆာင္းေငြျဖင့္ မိမိ၏ကေလးမ်ားအတြက္ အကီကဟ္ျပဳေပးနိုင္ပါသလား?
ေျဖ - ကေလးမ်ားအတြက္အကီကဟ္ျပဳေပးရနႏွင့္ အျခားေသာသုံးစြဲမႈမ်ားအတြက္ ဖခင္၌တာဝန္ရွိသည္ မိခင္ကျပဳလုပ္ ေပးလိုက္ပါကလည္း အကီကဟ္ပိုင္သည္။
မိမိ၏အကီကဟ္မျပဳမီ ကေလး၏အကီကဟ္ျပဳျခင္း
ေမး - ကြ်ႏု္ပ္ကိုယ္တိုင္အကီကဟ္မျပဳရေသးပါ။ ကြ်ႏု္ပ္၏အကီကဟ္ျပဳျပီးမွကေလး၏အကီကဟ္ျပဳရမည္လား?
ေျဖ - မိမိကေလးအတြက္အကီကဟ္ျပဳႏိုင္သည္။ လူႀကီးမင္းအတြက္အကီကဟ္ မျပဳရေသးလွ်င္လည္း မည္သို႕မွ်ကိစၥမရွိပါ။
အေႀကြးယူ၍ အကီကဟ္ကုရ္ဗာနီျပဳျခင္း
ေမး - ကြ်ႏု္ပ္၏လစာျဖင့္ ကုရ္ဗာနီႏွင့္ကေလးမ်ားအတြက္ အကီကဟ္ျပဳႏိုင္ေလာက္သည့္အင္အားမရွိသည့္အတြက္ ဘဏ္ေခ်းေငြျဖင့္ ယင္းတာဝန္ႏွစ္ခုကို ထမ္းေဆာင္နိုင္ပါသလား?
ေျဖ - တတ္စြမ္းႏိုင္သူအတြက္ကုရ္ဗာနီဝ္ဂ်ိဗ္ျဖစ္ျပီး အကီကဟ္ျပဳရန္စြႏၷသ္ျဖစ္သည္။ မတတ္စြမ္းနိုင္သူအေပၚ၌ကုရ္ဗာနီ ဝါဂ်ိဗ္တာဝန္မရွိပါ။ အကီကဟ္၏ စြႏၷသ္တာဝန္လဲမရွိပါ။ ဘဏ္မွအတိုးျဖင့္ေငြေခ်းယူျပီး ကုရ္ဗာနီ(သို႕)အကီကဟ္ ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ အလြန္ႀကီးေလးေသာအျပစ္ထိုက္မည္။
အကီကဟ္သည္ခ်မ္းသာသူအေပၚ၌သာ တာဝန္ရွိသလား (သို႕) ဆင္းရဲသားအေပၚ၌လည္းတာဝန္ရွိသလား
ေမး - အကီကဟ္ျပဳျခင္းစြႏၷသ္ျဖစ္ပါသလား?(သို႕)ဖရ္ဇ္ျဖစ္ပါသလား? ခ်မ္းသာသူအေပၚ၌သာတာဝန္ရွိပါသလား(သို႕) ဆင္းရဲသားအေပၚ၌တာဝန္ရွိပါသလား? အကယ္၍ ဆင္းရဲသားအေပၚ၌တာဝန္ရွိပါက မတတ္စြမ္းႏိုင္သည့္ ဆင္းရဲသားအတြက္ မည္သို႔႔အမိန္႕ရွိထားပါသနည္း?
ေျဖ - အကီကဟ္ျပဳျခင္း စြႏၷသ္ျဖစ္သည္။ (ႏွစ္ဦးစလုံးသည္) စိတ္အားထက္သန္ပါကျပဳႏိုင္ျပီး မျပဳပါကလည္း မည္သို႕မွ် အျပစ္မထိုက္ေပ။
အကီကဟ္မျပဳရေသးဘဲ ကြယ္လြန္သြားေသာ ကေလးမ်ားအတြက္ အကီကဟ္ျပဳရန္ လုိ/ မလို
ေမး - လူတစ္ဦး၏သားငယ္ေလးမွာ ႏွစ္ႏွစ္ ၊သုံးႏွစ္ခန္႕အရြယ္၌ ကြယ္လြန္သြားပါသည္။ ထိုကေလးငယ္အတြက္ အကီကဟ္ျပဳရန္ အေရးႀကီးပါသလား?
ေျဖ - အေရးမႀကီးပါ။
၁၀ ကီလိုခန္႔ ကီမဟ္ဝယ္ယူျပီး အကီကဟ္အမည္ျဖင့္ ဒအ္ဝသ္ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ အကီကဟ္ ေျမာက္/ မေျမာက္
ေမး - ကေလးေမြးဖြားျပီး ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ေသာေန႔၌ အကီကဟ္၏နိယသ္ျဖင့္ ကီမဟ္(အသား) ၁၀ ကီ
လိုဝယ္ယူျပီးး ေဆြမိ်ဳးသားခ်င္းမ်ားအား ဒအ္ဝသ္ဖိတ္ေခၚေကြ်းေမြးျခင္းျဖင့္ အကီကဟ္ေျမာက္သြားပါသလား?
ေျဖ - အကီကဟ္မေျမာက္ပါ။
အကီကဟ္ျပဳျခင္းထက္ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းအား ကူညီပံ့ပိုးျခင္း
ေမး - ကြ်ႏု္ပ္၌သားသမီးရွစ္ေယာက္ရွိသည့္အနက္ သုံးေယာက္အတြက္အကီကဟ္ျပဳျပီးေသာ္လည္းက်န္ေယာက်ာ္းေလး သုံးဦးႏွင့္မိန္းကေလးႏွစ္ဦီး စုစုေပါင္းငါးဦးတို႕အတြက္ အကီကဟ္ျပဳရန္ေငြေႀကးအဆင္မေျပေသးပါ။ ေငြေႀကးရရွိ သည္ႏွင့္ အကီကဟ္ျပဳေပးမည္ဟုဆႏၵရွိေနပါသည္။ ကြ်ႏု္ပ္၏ေဆြမ်ိဳးရင္းခ်ာညီအကိုတစ္ဦးမွာ အဆုတ္ေရာဂါျဖင့္ အိပ္ယာထဲလဲေနပါသည္။ဆင္းရဲသူျဖစ္သျဖင့္လုံးဝေငြမရွိေတာ့သည့္အတြက္ ၎၏ဇနီးႏွင့္ကေလးသုံးဦးတုိ႕မွာ အလြန္ပင္ပန္းဒုကၡေရာက္ၾကရပါသည္။သို႕ပါေသာေႀကာင့္ေဖာ္ျပပါအေႀကာင္းအရာမ်ားကိုေထာက္ရွဳ၍ ေအာက္ပါ ေမးခြန္းမ်ားအားေျဖႀကားေပးေစလိုပါသည္။
(၁) တရားေတာ္၌အကီကဟ္သည္ မည္သည့္အဆင့္္ရွိပါသနည္း?
(၂) အကီကဟ္အတြက္ကုန္က်မည့္ေငြေႀကးအားေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းအားကူူညီပံ့ပိုးေပးနိုင္ပါသလား?ထိုတာဝန္္ ႏွစ္ရပ္အနက္ မည္သည့္တာဝန္ကိုဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ရမည္နည္း?
ေျဖ - (၁) အကီကဟ္သည္တရားေတာ္၌ (စြႏၷသ္ႏွင့္) မုစ္သဟဗိျဖစ္သည္။ ဝါဂ်ိဗ္မဟုတ္ပါ။
(၂) ဤအေျခအေနမ်ိဳး(ေမးခြန္းပါအေျခအေနမ်ိဳး) ၌ဆင္းရဲေသာေဆြမ်ိဳးအားကူညီေထာက္ပံ့ရန္အေရးႀကီးသည္။ ထို႕ေႀကာင့္ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းအားဦးစားေပးရမည္။ အကီကဟ္ျပဳျခင္းသည္ ဝါဂ်ိဗ္တာဝန္မဟုတ္ပါ။သို႕ေသာ္တတ္စြမ္းႏုိင္သူမ်ားအဖိိိိို႕အကီကဟ္ျပဳျခင္း(စြႏၷသ္ႏွင့္) မုစ္သဟဗ္ျဖစ္သည္။ ဆဝါးဗ္ကုသိုလ္ရသည့္လုပ္ရပ္ျဖစ္သည္။ မျပဳပါကလည္း မည္သို႕မွ်အျပစ္မထိုက္ပါ။
မည္သည့္သားေကာင္မ်ားျဖင့္ အကီကဟ္ျပဳပိုင္သနည္း?
ေမး - ေဝစုခုႏွစ္ပုံျပဳႏိုင္ေသာသားေကာင္မ်ားအား ကုရ္ဗာနီျပဳႏိုင္သကဲ့သို႕ အကီကဟ္ခုႏွစ္ပုံပါဝင္၍ျပဳႏိုင္ပါသလား? မည္သည့္သားေကာင္မ်ားျဖင့္ျပဳႏုိင္ပါသနည္း? ကြ်ဲကိုလဲျပဳပိုင္ပါသလား?
ေျဖ - ကုရ္ဗာနီျပဳပိုင္သည့္သားေကာင္မ်ားအား အကီကဟ္လည္းျပဳပိုင္ပါသည္။ ကြ်ဲလည္းပါဝင္သည္။ ကုရ္ဗာနီအတြက္ ုႏွစ္ပုံေဝစုပါဝင္နိုင္သည့္သားေကာင္မ်ားတြင္ အကီကဟ္ခုႏွစ္ပုံေဝစုပါဝင္ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္။ အကီကဟ္အတြက္ ကြ်ဲကိုလည္းဇဗဟ္ျပဳႏိုင္သည္။
ေယာက်ာ္းေလး၏အကီကဟ္၌ ဆိတ္ႏွစ္ေကာင္အစားတစ္ေကာင္တည္းျပဳလုပ္ျခင္း ပိုင္/ မပိုင္
ေမး - သားေယာက်ာ္းေလး၏အကီကဟ္၌ ဆိတ္ႏွစ္ေကာင္မတတ္နိုင္သည့္အတြက္ တစ္ေကာင္သာျပဳႏုိင္ပါသလား?
ေျဖ - သားေယာက်ာ္းေလး၏အကီကဟ္တြင္ ဆိတ္ႏွစ္ေကာင္ (သို႕) ေဝစုႏွစ္ပုံထည့္ဝင္ႏိုင္ေသာသားေကာင္၌ ေဝစု ႏွစ္ပုံထည့္ျခင္း မုစ္သဟဗ္ျဖစ္သည္။ သို႕ရာတြင္ႏွစ္ေကာင္တတ္စြမ္းနိုင္၍ တစ္ေကာင္တည္းျပဳလွ်င္ (ႏွစ္ပုံ မတတ္ႏုိင္၍ တစ္ပုံထဲပါဝင္လွ်င္)လည္း လုံေလာက္သည္။
လက္ေဆာင္ရသည့္သားေကာင္အားအကီကဟ္ျပဳျခင္းပိုင္/ မပိုင္
ေမး - လက္ေဆာင္ရသည့္ဆိတ္အား အကီကဟ္ျပဳပိုင္ပါသလား?
ေျဖ - ျပဳပိုင္သည္။
ေယာက်ာ္းေလးႏွင့္မိန္းကေလးတို႕အတြက္ အကီကဟ္ျပဳရာ၌ ဆိတ္အေကာင္ေရ မည္မွ်ျပဳရမည္နည္း
ေမး - ေယာက်ာ္းေလးႏွင့္မိန္းကေလးတို႕အကီကဟ္၌ (ဆိတ္ျပဳလုပ္လိုသူသည္) ဆိတ္ေကာင္ေရမည္မွ်ျပဳရပါသနည္း?
ေျဖ - ေယာက်ာ္းေလးအတြက္ႏွစ္ေကာင္၊ မိန္းကေလးအတြက္ တစ္ေကာင္ျပဳႏိုင္သည္။
ကုရ္ဗာနီသားေကာင္၌အကီကဟ္အတြက္ေဝစုထည့္ဝင္ျခင္း ပိုင္/ မပိုင္
ေမး - ကုရ္ဗာနီအီးဒ္၌ ကုရ္ဗာနီျပဳရာတြင္ ကေလးမ်ားအတြက္ အကီကဟ္၏ ေဝစုထည့္ဝင္နိုင္ပါသလား? ဥပမာ - ႏြားတစ္ေကာင္ဝယ္၍ တစ္ပုံမွာကုရ္ဗာနီအတြက္ျဖစ္ျပီး ေျခာက္ပုံမွာ ကေလးေလးဦး (ေယာက်ာ္းေလးႏွစ္ဦး၊ မိန္းကေလးႏွစ္ဦး) အတြက္အကီကဟ္ျပဳပါက ျပဳပိုင္ပါသလား?
ေျဖ - ပိုင္သည္။ ကုရ္ဗာနီသားေကာင္၌ အကီကဟ္၏ေဝစုေဝပုံမ်ားပါဝင္ႏိုင္သည္။
မိမိ၏အကီကဟ္အား အသက္ၾကီးမွ ကုိယ္တုိင္ျပဳလုပ္ျခင္း
ေမး - အသက္အရြယ္ၾကီးမွ မိမိ၏အကီကဟ္ကုိ ကုိယ္တုိင္ျပဳလုပ္ႏုိင္ပါသလား? အကယ္၍ အမ်ဴိးသမီးတစ္ဦးသည္ မိမိအတြက္ အကီကဟ္ ျပဳလုပ္သည္ဆုိပါက ဆံပင္မည္မွ် ညႇပ္ရပါသနည္း? အကီကဟ္ မျပဳရေသးေသာသူ၏ ကုရ္ဗာနီမပုိင္သည့္အတြက္ မိမိ၏ အကီကဟ္ကုိ ဦးစြာျပဳျပီးမွ ကုရ္ဗာနီျပဳရမည္ဟူေသာ အခ်ဴိ႕လူတုိ႔၏အဆုိ မွန္ပါသလား?
ေျဖ - အကီကဟ္အား ေမြးဖြားျပီးခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ေန႔၌ျပဳျခင္း စြႏၷသ္ျဖစ္သည္။ ေနာက္ပုိင္းမွျပဳသည္ဆုိပါက ေမြးေန႔၏အလ်င္ေန႔ကုိ ေရြးခ်ယ္ျပဳလုပ္ျခင္း အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္သည္။ ဥပမာ - ေသာၾကာေန႔၌ ေမြးဖြားသူသည္ ၾကာသပေတးေန႔၌ျပဳရမည္။ အသက္အရြယ္ ၾကီးမွ အကီကဟ္ျပဳသူအဖုိ႔ ဆံပင္ညႇပ္ရန္မလုိ။ အကီကဟ္ မျပဳလုပ္ခဲ့လွ်င္လည္း ကုရ္ဗာနီ ျပဳပုိင္သည္။ ကုရ္ဗာနီ ျပဳရန္ ၀ါဂ်ိဗ္တာ၀န္ျဖစ္ပါက အကီကဟ္ျပဳျပီးသည္ျဖစ္ေစ၊ မျပဳရေသးသည္ျဖစ္ေစ ကုရ္ဗာနီမုခ်ျပဳရန္ အေရးၾကီးသည္။
ခင္ပြန္းက ဇနီးအတြက္ အကီကဟ္ ျပဳေပးျခင္း ပုိင္/မပုိင္
ေမး - ခင္ပြန္းသည္က ဇနီးအတြက္ အကီကဟ္ျပဳေပးႏုိင္ပါသလား? (သုိ႔) ဇနီး၏ မိဘမ်ား၏ တာ၀န္သာျဖစ္ပါသလား? ဇနီးမွာ ကေလး (၁၀)ေယာက္၏ မိခင္ျဖစ္ပါသည္။
ေျဖ - အကီကဟ္ျပဳျခင္းသည္ ဖရ္ဇ္မဟုတ္ပါ။ ကေလးေမြးဖြားျပီး ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ေန႔၌ မိဘမ်ားမွာ တက္ႏုိင္သူမ်ားျဖစ္က ကေလးအတြက္ အကီကဟ္ျပဳျခင္း စြႏၷသ္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ မိဘမ်ားက အကီကဟ္ မျပဳေပးခဲ့ပါက ေနာင္တြင္ ျပဳလုပ္ရန္မလုိအပ္ပါ။ ကေလး(၁၀)ေယာက္၏ မိ
ခင္ျဖစ္ေသာ မိမိ၏ဇနီးအား အကီကဟ္ျပဳေပးျခင္းမွာ အဓိပၸါယ္မဲ့ေသာ လုပ္ရပ္သာျဖစ္သည္။
ေမြးျပီးခုနစ္ရက္ေျမာက္ေန႔၏ အကီကဟ္အား အျခားတစ္ေနရာ၌ ျပဳျခင္း ပုိင္/မပုိင္
ေမး - အကီကဟ္အား ေမြးဖြားျပီး ခုနစ္ရက္အတြင္း ျပဳရန္ အေရးၾကီးပါသလား? အျခားတစ္ေနရာ၌ ျပဳေပးႏုိင္ပါသလား? အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ကၽြႏု္ပ္ေနထုိင္ရာအရပ္၌ ေဆြမ်ဴိးသားခ်င္းမရွိေသာေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္၏ မိဘမ်ားရွိရာ ပါကစၥတန္၌ အကီကဟ္ ျပဳေပးပါရန္ စာေရးအေၾကာင္းၾကားထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
ေျဖ - ကေလးေမြးဖြားျပီး ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ေန႔၌ အကီကဟ္ျပဳျခင္း စြႏၷသ္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ခုနစ္ရက္ေျမာက္ေန႔၌ အကီကဟ္ မျပဳျဖစ္ပါက အဆုိတစ္ရပ္အရ ေနာက္ပုိင္းမွ ျပဳျခင္းျဖင့္ စြႏၷသ္၏ အဆင့္မျဖစ္ေတာ့ပါ။ ေနာက္မွျပဳမည္ဆုိပါက ၄င္းကေလး၏ ေမြးေန႔အလ်င္ေန႔၌ ျပဳရမည္။ ဥပမာ- ကေလး၏ေမြးေန႔ ေသာၾကာေန႔ျဖစ္ေသာ္ ၾကာသပေတးေန႔ျပဳရမည္။ မိဘမ်ားရွိရာ ပါကစၥတန္၌လည္း အကီကဟ္ ျပဳႏုိင္သည္။
ကေလးမ်ားစြာတုိ႔အား တစ္ျပိဳင္တည္း အကီကဟ္ျပဳျခင္း ပုိင္/မပုိင္
ေမး - ကေလးမ်ားစြာတုိ႔အား တျပဳိင္နက္တည္း စု႐ံုး၍ အကီကဟ္ျပဳေပးရာ၌ ကေလးမ်ား၏ ေမြးေန႔မ်ားမွာ သီးျခားစီျဖစ္ေနသျဖင့္ ကုရ္အာန္ ဟဒီးစ္အရ ၄င္းတုိ႔၏အကီကဟ္ ပုိင္/မပုိင္ ေျဖၾကားေပးပါ။
ေျဖ - အကီကဟ္သည္ ကေလးေမြးဖြားျပီး ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ေန႔၌ ျပဳျခင္းစြႏၷသ္ျဖစ္သည္။ မတက္စြမ္းပါက မျပဳပါႏွင့္။ မည္သည့္အျပစ္မွ် မထုိက္ပါ။ ကေလးမ်ား၏ ေမြးေန႔ကုိ ေထာက္႐ႈျခင္းမျပဳဘဲ စု႐ုံး၍ အကီကဟ္ ျပဳေပးျခင္းပုိင္ေသာ္လည္း စြႏၷသ္ႏွင့္ဆန္႔က်င္၏။
ေန႔ရက္ကြဲျပားစြာ ေမြးဖြားသည့္ကေလးမ်ားအား တစ္ေန႔တည္းစု႐ံုး၍ အကီကဟ္ျပဳျခင္း ပုိင္/မပုိင္
ေမး - ႏြားျဖင့္ အကီကဟ္ျပဳလုပ္ပါက ေ၀စုခုႏွစ္ပံုထည့္ႏုိင္ပါသလား? ကေလးမ်ား၏ ေမြးေန႔မွာ ကြဲျပားျခားနားေသာေန႔ရက္မ်ား ျဖစ္ပါက ေန႔တစ္ေန႔တည္း၌ ႏြားျဖင့္အကီကဟ္ျပဳႏုိင္ပါသလား?
ေျဖ - ေန႔ရက္ကြဲျပားစြာ ေမြးဖြားသည့္ ကေလးအားလံုးအား တစ္ေန႔တည္း၌ အကီကဟ္ျပဳႏုိင္သည္။ သားေကာင္အားလံုး(သုိ႔) ႏြားမ်ားကုိ တစ္ခ်ိန္တည္း ဇဗာဟ္ျပဳႏုိင္သည္။ (ကေလးမ်ား၏ ေမြးေန႔ကုိ ေထာက္႐ႈျခင္းမျပဳဘဲ စု႐ံုး၍ အကီကဟ္ျပဳေပးျခင္း ပုိင္ေသာ္လည္း စြႏၷသ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္၏) စြႏၷသ္အကီကဟ္မွာ ေမြးဖြားျပီး ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ေန႔၌ ျပဳျခင္းျဖစ္သည္။
ေမြးေန႔မသိသူ၏ အကီကဟ္
ေမး - အကီကဟ္အား ေမြးဖြားျပီး ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ေန႔၌ ျပဳရသည္ဟု ဆုိၾကပါသည္။ အကယ္၍ လူတစ္ဦးသည္ မိမိ၏ ေမြးေန႔ကုိ မသိသူျဖစ္ပါက မည္သုိ႔ အကီကဟ္ ျပဳရမည္နည္း?
ေျဖ - ခုနစ္ရက္ေျမာက္ေန႔၌ အကီကဟ္ျပဳျခင္းမွာ တစ္ညီတညြတ္တည္း (စြႏၷသ္ႏွင့္ မြတ္စ္သဟဗ္) ျဖစ္သည္။ အလားတူ ဒါ႐ုကုသ္နီက်မ္း၏ ရိ၀ါယသ္တစ္ခုအရ (၁၄)ရက္ေျမာက္ေန႔၌ ျပဳျခင္းသည္လည္း စြႏၷသ္ႏွင့္ မုစ္သဟဗ္ျဖစ္သည္။ အိမာမ္ သိရ္မိဇီ ဆင့္ျပန္ခဲ့သည့္အဆုိတစ္ရပ္အရ လူတစ္တစ္ဦးသည္ အဆိုပါေန႔ႏွစ္ေန႔၌ အကီကဟ္ မျပဳခဲ့ပါက (၂၁) ရက္ေျမာက္ေန႔၌ ျပဳျခင္းသည္လည္း စြႏၷသ္ႏွင့္ မုစ္သဟဗ္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ လူတစ္ဦးသည္ ခုနစ္ရက္ေျမာက္ေန႔၊ (၁၄)ရက္ေျမာက္ေန႔ႏွင့္ (၂၁)ရက္ေျမာက္ေန႔မ်ား၌ မျပဳလုပ္ခဲ့ဘဲ အျခားေန႔တစ္ေန႔၌ အကီကဟ္ျပဳလုပ္ပါက အကီကဟ္ေျမာက္သြားေသာ္လည္း ခုႏွစ္ရက္၊ (၁၄)ရက္ႏွင့္ (၂၁) ရက္ေျမာက္ေန႔မ်ား၌ ျပဳလုပ္ေသာ အက်ဴိးဆ၀ါဗ္မရေတာ့ပါ။ ေမြးေန႔အား သတိမရပါကလည္း မည္သုိ႔မွ် ကိစၥမရွိပါ။
အကီကဟ္ ျပဳခ်ိန္၌ ကေလး၏ ဦးေခါင္း ရိတ္ရန္ လုိ/မလုိ
ေမး - ကေလးေမြးဖြားျပီး ႏွစ္လ၊ သံုးလအရြယ္တြင္ အကီကဟ္ ျပဳသည့္အခါ ကေလး၏ဆံပင္ကုိ ရိတ္ရန္ အေရးၾကီးပါသလား?
ေျဖ - ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ေန႔၌ ဆံပင္ရိပ္ျခင္းႏွင့္ အကီကဟ္ျပဳျခင္း စြႏၷသ္ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ အကီကဟ္မျပဳပါကလည္း ဆံပင္ရိတ္လုိက္ရမည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္မွ အကီကဟ္ျပဳလွ်င္ ဆံပင္ရိတ္ရန္ မလုိေတာ့ပါ။
အကီကဟ္အသားအား မိဘမ်ားစားသံုးျခင္း ပုိင္/မပုိင္
ေမး - မိဘမ်ားသည္ မိမိတုိ႔ကေလးမ်ား၏ အကီကဟ္အသားအား စားပုိင္ပါသလား? မိဘမ်ားအတြက္ တားျမစ္ခ်က္ရွိပါသလား?
ေျဖ - အကီကဟ္၏ အသားအား အျခားသူမ်ားစားပုိင္သကဲ့သို႔ မိဘမ်ားလည္း စားသံုးႏုိင္သည္။ မည္သုိ႔မွ် ကြာျခားခ်က္မရွိပါ။
အကီကဟ္၏ အသားတြင္ မိခင္၊ ဖခင္၊ အဖုိးႏွင့္ အဖြားတုိ႔၏ ေ၀စု
ေမး - အကီကဟ္၏ အသားတြင္ မိခင္၊ ဖခင္၊ အဖုိးႏွင့္ အဖြားတို႔၏ ေ၀စုရွိပါသလား?
ေျဖ - အကီကဟ္အသား၏ သံုးပံုတစ္ပုံအား မစၥကီးန္ ဆင္းရဲသားမ်ားအား ေပးေ၀ျခင္း အျမတ္ဆံုးျဖစ္၏။ က်န္သံုးပံုႏွစ္ပံုအား မိခင္၊ ဖခင္၊ အဖုိး၊ အဖြား၊ ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွမႏွင့္ ေဆြမ်ဴိးသားခ်င္းမ်ားအား ေ၀ငွေပးလုိက္ျခင္း (သုိ႔) အသားမ်ားကုိ ခ်က္ျပဳတ္၍ ေဆြမ်ဴိးသားခ်င္းမ်ားအား ဖိတ္ေခၚေကၽြးေမြးျခင္းလည္း ပုိင္သည္။ အကီကဟ္အသားအား ေဆြမ်ဴိးသားခ်င္းအားလံုးလည္း စားသံုးႏုိင္သည္။
ဆရာေက်ာ္ႏုိင္ပုိ႔စ္အား ကူယူထားသည္။
Wednesday, January 10, 2018
အကီကာဟ္ ေပါင္းခ်ဴပ္
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment